يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سرپرست گروه بمرانی در خصوص فعالیت‌های اخیر این گروه اظهار داشت: جدیدترین کاری که انجام دادیم انتشارآلبوم سیزده،چهل بوده و به زودی هم کنسرت تهران را پیش رو داریم که تمرکز اصلی ما در این اجرا بر روی قطعات آلبوم "سیزده چهل" است و البته از آهنگ‌های قدیمی تر هم خواهیم خواهند؛ این اجرا در تاریخ 5.6 شهریور در کاخ سعادت آباد برگزارمی‌شود.

وی در خصوص میزان استقبال مخاطبان از کنسرت‌های گروه بمرانی به خبرنگار حوزه موسیقی دیباچه گفت: معمولا مخاطبان ما از سنین مختلفی هستند ولی بیشتر جوان ترها به کنسرت‌های موسیقی می‌روند حتی در کنسرت‌های "کلهر" و "محمد علیزاده" هم طیف بیشتری از سالن را جوانان تشکیل می‌دهند اما با این وجود افراد مسن و میانسال هم به کنسرت‌های ما می‌آیند و آهنگ‌های خاصی را درخواست می‌کنند و سلیقه موسیقی متفاوتی دارند.

ما اجراهایی در خارج از کشور داشتیم که استقبال مخاطبان خارج از حد تصور بود و حال و هوای متفاوتی نسبت به اجراهای داخلی داشت درواقع این تفاوت حتی میان کنسرت‌هایی که در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود وجود دارد.

بهزاد عمرانی در رابطه با سبک قطعات کار شده در آلبوم"سیزده چهل" عنوان کرد:"سیزده چهل" درواقع پروژه بازخوانی آهنگهای قدیمی و گلچینی از قطعات آهنگسازان،شعرا و خواننده‌های قدیمی است که در زمان خود کمتر شنیده شده و نتوانسته به گوش‌ها برسد به نحوی که در زیر موزیک پاپی که درآن دوران بوده مدفون شده‌اند.ما این آثار را از تمامی آرتیست‌ها و صاحبان اثر جمع آوری کردیم و اجازه بازخوانی گرفتیم و در قالب آلبوم "سیزده چهل" که پروژه‌ای است دنباله دار، اجرا کردیم.

وی در ادامه در رابطه با سبک کاری گروه بمرانی بیان داشت: نوعی سبک شناور است که مایه‌هایی از "جیپسی بالکان"با ته مایه‌هایی از "جز" وموزیک پاپ دارد.تنها توصیه‌ای که به علاقمندان برای شناخت بیشتر موسیقی مان دارم این است که به کنسرت‌های ما بیایند همیشه گروه‌ها بر پایه البوم‌ها و آهنگ‌هایشان قضاوت می‌شوند درحالیکه اتفاق خوب و حال خوبی که به آدمها در کنسرت‌های ما دست می‌دهد بهتر می‌تواند معرف کارهای ما باشد.

این خواننده سبک موسیقی تلفیقی در رابطه با حضور خود در برنامه خندوانه و تمایلش برای حضور در تیتراژهای تلویزیونی بیان کرد: من جز کسانی هستم که با حضور در تلویزیون موافق هستم به این دلیل اینکه طیف وسیع تری از جامعه قادر می‌شوند مدل دیگری از موسیقی را بشنوند. با کسانی که می‌گویند همکاری با تلویزیون خوب نیست، چون شأن پایین تری به نسبت موزیک آلترناتیو دارد مخالف هستم و معتقدم همه باید در هرجا می‌توانند حضور داشته باشند. تنها انتقاد من به رسانه ملی نشان ندادن ساز است این رسانه دولت مجزایی برای خود است به طوری که ممکن است آهنگی که ارشاد مجوز داده را هم پخش نکند. ولی من معتقدم وقتی حضور داشته باشی و برای پخش کارها در تلویزیون تلاش کنی نه تنها شأن خود را پایین نیاورده‌ای بلکه آغاز گر حرکتی می‌شوی که از طریق تو موزیک‌های مختلف هم اجازه پخش در این رسانه را بگیرند.

وی افزود: راجع به تیتراژها پیشنهاداتی داشته‌‎ایم اما رضایت بخش نبوده و قبول نکرده‌ایم. البته کارهایی از ما پخش شده که بدون رضایت ما بوده و از آلبوم ما برداشته‌اند بدون اینکه اجازه بگیرند. ما هم پیگیری نکردیم اما انتقاد خود را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردیم تنها کار رسمی که ما انجام دادیم برای تیتراژ خندوانه بوده است.

سرپرست گروه بمرانی در رابطه با مشکلات برگزاری کنسرت اظهار داشت: برگزاری کنسرت در تهران با مشکلی مواجه نیست و ما در چند سالی که کار می‌کنیم تا کنون به مشکلی برنخورده‌ایم. تنها مشکلی که برای ما ایجاد شد برای برگزاری کنسرت در تالار وحدت بود که گفتند"چون گیتار الکتریک" دارید نمی‌توانید کنسرت بگذارید چون در شأن تالار وحدت نیست" و این تصمیم عجیب غریبی است چون همه جای دنیا حتی گروه‌های متال در سالن‌های سمفونیک اجرا دارند ولی ما که تلفیقی هستیم نمی‌توانیم.

وی افزود: مشکل دیگری که وجود دارد نبود سالن‌های خوب است به این دلیل که سالن‌های ما یا 200 نفرگنجایش دارد یا 2000 نفر و در این میان سالن دیگری نداریم که گنجایش 500 نفری داشته باشد که گروه‌های تلفیقی راحت بتوانند اجرا داشته باشند. خوشبختانه به لحاظ مجوز تا کنون به مشکل خاصی برنخورده‌ایم و بیشتر مسائل جزئی بوده که با صحبت حل شده است. البته کار در شهرستان‌ها با حساسیت بیشتری انجام می‌شود و برخی به گونه‌ای هستند که به طور خودمختار مجوز کنسرت نمی‌دهند .

وی ضمن اشاره به این نکته که اجاره سالن‌های موسیقی خیلی زیاد است گفت: اجاره سالن‌ها زیاد شده اما بلیط‌ها گران نمی‌شود و در این میان هنرمندان متضرر می‌شوند . مردم هم همیشه از هنرمندان توقع دارند و می‌گویند باید بلیط ها ارزان باشد و به این فکر نمی‌کنند که سالن نباید اجاره بالا بگیرد چون هنرمندان هم از این راه زندگی می‌گردانند وهمانطور که همه چیز گران شده بلیط کنسرت هم زیاد می‌شود اما مردم درکی راجع به این قضیه ندارند و همه چیز را بر گردن هنرمند می‌اندازند. سالن‌ها هم با استفاده از هنرمندان پول در می‌آورند و در رابطه با اجاره خود کوتاه نمی‌آیند بنابراین درآمد هنرمندان کم و کمتر می‌شود؛مردم هم سعی می‌کنند برای خورد و خوراک خود هزینه کنند نه شرکت در کنسرت‌های موسیقی درنتیجه هنرمندان هم شغل‌های دوم پیدا می‌کنند و در کل اهمیت این مقوله کم می‌شود؛ متأسفانه به راحتی نمی‌توان از راه موسیقی امرار معاش کرد.

گفتگو: اعظم صفایی

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳